Nem-életági termékei elindításával új tevékenységet indít Magyarországon az életbiztosításban 22 éve piacvezető NN Biztosító – jelentette be Sztanó Imre elnök-vezérigazgató. Két év leforgása alatt három termékcsaládot vezet be a hitelfedezeti, lakás- és utasbiztosítás terén a társaság, meghatározó szerepet szánva az úttörő és ügyfélélményt erősítő digitális újításoknak.
A biztosító a kedvező piaci körülmények miatt döntött az üzletág aktivizálása mellett. A tavalyi 7,1 százalékos növekedés után 2019 harmadik negyedévében 11 százalékkal bővült a szektor díjbevétele az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül is a nem-életbiztosítási ágazat játszotta a főszerepet, amely több mint négyszer olyan gyorsan (17,1 százalék) nőtt 2019-ben, mint az életoldal (3,8 százalék).
„Szeretnénk még intenzívebben jelen lenni a családok életében, támogatni pénzügyi biztonságukat, ebben pedig fontos mérföldkő a termékpalettánk mostani kibővítése. Ehhez most kiváló momentumot kínál számunkra a nem-élet piac, ezt a lehetőséget megragadva az ügyfélközpontúságra és digitalizációra építve alakítjuk ki az új termékeinket” – mondta Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Az NN Biztosító két év alatt három új termékcsaládot dob piacra. Elsőként egy hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítást tervez elindítani, amelyet banki partnereken keresztül értékesítene a biztosító. Ezen a piacon az MNB szeptember végi statisztikáiban 15,1 százalékkal magasabb szerződésszám állt a nem-élet üzletágban az egy évvel korábbiakhoz képest, és ennek a pozitív trendnek a további bővülésére lehet számítani a közeljövőben is.
Ezt követően 2020 második félében startolhat az NN lakásbiztosítási termékcsaládja, amely esetében a banki partnerek mellett az online csatornákra és saját értékesítési hálózatára támaszkodna a társaság. Ezen a téren jelentős hatása lehet az MNB által november 20-án bejelentett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításnak (MFO).
A kezdeményezés ugyanis a könnyebben összehasonlítható, magas szolgáltatási színvonalú lakásbiztosítási termékek terjedését hivatott elősegíteni. Az MFO ezzel nagyban megkönnyítheti az ügyfelek tájékozódását és választását. Az NN előzetes felméréséből ehhez kapcsolódóan kiderült, hogy az otthonbiztosítással rendelkezők 39,5 százaléka figyeli folyamatosan az elérhető lehetőségeket, 20 százalékuk tervez a közeljövőben lakásbiztosítót váltani, és szívesen fizetnének akár magasabb díjat is, ha számukra valóban releváns elemekkel bővíthetik az alapcsomagjukat.
A tervek szerint 2021-ben indul el az NN utasbiztosítása. Ezen a piacon szintén jelentős növekedés várható, hiszen a lakosság erősödő utazási kedvének köszönhetően 2019 harmadik negyedévében is 13,7 százalékkal nőtt a díjbevétel ezen a területen az előző év azonos időszakához képest.
„Szeretnénk markánsan újat hozni a nem-életágban az ügyfélcentrikusság, az ügyfélélmény és a digitális megoldások terén, ahogy életbiztosítási piacvezetőként az eddigiekben is sikerrel vezettünk be hazai és nemzetközi téren egyaránt kuriózumnak számító fejlesztéseket. Ezek tapasztalatai sokat fognak segíteni a nem-élet termékeink kialakításánál is” – emelte ki Sztanó Imre.
A szakember hozzátette, a vadonatúj termékek mellett nagy előnyt jelent majd számukra, hogy már a kezdetektől ügyfélélmény-centrikusan építik fel az új tevékenységhez szükséges rendszereket, nem pedig korábbi struktúrák átalakításával kell optimalizálniuk a működést.
Az nem-élet üzletág elindítását a tervek szerint Michal Hucal, az NN Biztosító leendő vezérigazgatója fogja vezetni: Sztanó Imre az NN Csoport leendő nemzetközi digitalizációs igazgatójaként (Chief Digital Officer) továbbra is támogatni fogja a magyarországi leányvállalat újabb digitális megoldásainak és partnerségeinek kidolgozását.