Tudástár

Értékesítés és sales alapjai vállalkozóknak

Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás.

Ha hatékonyan szeretnénk értékesíteni, akkor a vásárló szemszögéből kell bemutatnunk az árunkat, az ő igényeit kell megfogalmaznunk a termékek bemutatásában. Amíg a vásárlónk elér hozzánk, az hosszú folyamat része, üzletünk csak egy állomás lehet az ő fejében. Viszont ha már ott van, ne engedjük elmenni, hiszen akkor nagy eséllyel nem tér vissza, ha nem voltunk elég meggyőzőek. 

Egy igazán tudatos értékesítő tisztában van vele, hogy nem lehet ajtóstul rontani a házba. Ritka eset manapság, ha valakinek, aki betér a boltba, szinte azonnal sikerül eladni a portékánkat. Az értékesítés folyamat, aminek van egyfajta íve, vannak különböző szakaszai, amiből ha egy is kimarad, általában nagy eséllyel nem jön létre az eladás. Például ha egy vásárló valami miatt elveszti a bizalmát az eladóban, akkor nagy valószínűséggel máshol fog vásárolni. Vagy, ha az eladó nem alaposan méri fel az igényeket. Fontos, hogy fel  tudja mérni, hogy az adott pillanatban melyik szakaszban tart az eladási folyamat, és tovább tudja terelni egy másik szakaszba a vásárlót.

Mérjük fel a potenciális vásárló igényeit, és keltsünk benne új igényeket! Talán a legfontosabb része az értékesítésnek, hiszen egy alapos igényfelmérés után valószínűsíthető a legjobban, hogy a vásárló a számára legmegfelelőbb terméket fogja kapni az értékesítőtől.

Ha már felmértük a vevő igényeit, mutassuk be az ő számára megoldást jelentő terméket. 

Az utolsó lépés talán a legnehezebb: a lezárás. Sokan ezt szeretik a legkevésbé az értékesítők közül, ettől tartanak a legjobban. Pedig, ha tudjuk, mikor kell zárni, sokféle technika van, amivel ez a szakasz eredményes lehet.

Az értékesítések nagy többsége nem jön létre kifogások felmerülése nélkül a folyamat közben. Nem könnyű a vásárló mindenfajta nyűgét, baját, problémáját, ellenkezését kezelni, de ezek a kifogások inkább lehetőségek az eladásra.

Ha mégsem jönne össze valami miatt az azonnali eladás, a vásárló siet, vagy egyedül nem tud dönteni, akkor érdemes az utánkövetés módszerét alkalmazni. Ha egyszer már bejött hozzánk, próbáljunk meg ebből előnyt kovácsolni.

A piacszerzés lázában égve ne feledkezzünk el a régi vevőinkről sem! A sikeres stratégia érdekében a hagyományos és az új marketingeszközöket is megfelelően kell alkalmaznunk. A régi vevőkkel az itt már kiépült, kölcsönös bizalmon és megbecsülésen alapuló személyes kapcsolat az, ami továbblendíthet minket. 


Ha tetszett, oszd meg másokkal is!


Ha kérdése van, írjon üzenetet!

Tapasztalt munkatársaink 24 órán belül e-mailben válaszolnak a megkeresésekre. Személyes konzultációt is kérhet!

Kapcsolat

Rólunk

2007 óta segítjük a magyar vállalkozókat tanácsadással, kapcsolati tőkével és információval.

Szolgáltatásunk közé tartozik minden olyan pénzügyi és gazdasági tanácsadási tevékenység, ami egy sikeres projekthez, fejlesztéshez, beruházáshoz kell. Már több, mint 10 milliárd forint értékben szereztünk támogatást különböző projektekhez.